xoves, 19 de outubro de 2023

Os dragóns de Tomás Hijo aterrarán mañá na escola! [DEBUXO,SERIGRAFÍA]

Mañá co galo do XX Encontro Galego de Ilustración que celebra anualmente a Asociación Galega de Profesionais da Ilustración (AGPI ) Teremos a enorme sorte de contar coa presenza de Tomás Hijo que falará da súa traxectoria profesional e proceso de traballo. 

Tomás é ilustrador de máis de setenta libros (dos cales escribiu algúns) en editoriais de España, Reino Unido, Estados Unidos, Irán e China. 


Co-creador do Tarot do Toro (en colaboración con Guillermo del Toro) e de Labyrinth Tarot, con licenza e supervisión de The Jim Henson Company (ambos os publicados por Insight Editions e Titan Books). Prop designer para Nightmare Alley (dirixida por Guillermo del Toro), storyboard artist para Concursante (dirixida por Rodrigo Cortés), ilustrador para Cuarto Milenio (dirixido by Iker Jiménez) e pórteslles du temps (dirección de arte de John Howe). 
 
Creador de merchandising para Stranger Things (Netflix). Profesor de Ilustración e deseño na Universidade de Salamanca (España). 2010-2022. 
 
Expón regularmente en galerías europeas e de Estados Unidos. Gañador do Tolkien Society Best Artwork Award in 2015. 
Logo para o podcast «Aquí hai dragones», de Podium Podcast. Gravado en linóleo. Proceso: Bosquexo, plancha de linóleo, gravado e logo editado. Ademáis de facer o logo participou no programa número 66 AHD- "De pseudónimos, gubias e pobriños" minuto 35:25 onde fala do proceso da técnica do linogravado, sí, ollo, entre Rodrigo Cortés e él falan de procesos de técnicas de grabado pola radio!

 Na súa interesante páxina web obviamente podedes ver os seus traballos pero o marabilloso é que tamén nos achega aos procesos, por exemplo, neste vídeo onde amosa o proceso de realización da ilustración e deseño de cubertas, gardas e capitulares para ‘A Raíña Negra’, novela de Chairos Campos publicada por SM:


 Preguntas frecuentes que atopamos na súa web e respostas:

 ¿Cómo fas os teus gravados?

O proceso empeza cun bosquexo en papel. Despois de redibujalo e refinalo varias veces, transfíroo a unha plancha de linóleo. Traballo esa plancha coas gubias Pfeil moi precisas e despois estámpoas sobre papel de calidade museística cun tórculo que aplica unha tonelada de presión (máis ou menos). É un proceso á vella usanza. Duro, perfecto e laborioso.

 ¿Cómo iluminas a man os teus gravados?
Cando se indica, un gravado pode estar total ou parcialmente coloreado a man con acuarelas Daniel Smith de máxima calidade. É posible encargar gravados coloreados a man mesmo nos casos nos que a opción non aparece apuntada na tenda.
 

 Incluso aporta consellos sobre a utilización dos ex libris:
Recomendamos tintas de scrapbooking como Versafine. Cobre o ex libris completamente de tinta dando lixeiros toques e fregando o tampón pola superficie. Apreta o ex libris firmemente contra o papel. É máis fácil estampar sobre papeis con pouca textura (ou sen textura algunha). Non fai falta limpar o ex libris entre usos. De feito, non fai falta limpalo nunca. Se excepcionalmente satúrase de tinta seca (non creo que poida pasar) ou queres cambiar de cor, frégao cunha toalliña húmida. Non poñas o ex libris baixo a billa nin o mergulles, pois o mango podería deformarse.
 
 
Paréceme interesantísima e moi didáctica a charla que deu para as xornadas online das escolas de arte de Castela e León: 


 

E aquí unha entrevista sobre o proceso creativo para Radio El Respeto:


“Tomás Hijo é, na miña opinión, un dos grandes gravadores modernos. A súa obra é vital, moderna, pero inscrita nunha gran tradición”.
Guillermo del Toro


Ningún comentario:

Publicar un comentario

¡Anímate a participar cos teus comentarios!