Federico Ribas Montenegro (Bouzas, 1890- Madrid, 1952) foi un importante artista gráfico do primeiro terzo do século XX . Os seus anuncios e carteis para as campañas publicitarias da industria de perfumería Gal, realizados a partir de 1916, sentaron as bases da publicidade española.
Como debuxante deu a coñecer as súas ilustracións nas publicacións Blanco e Negro, A Esfera, Bo Humor, Aire Libre, Lecturas e Crónica. En Buenos Aires realizou durante os anos corenta as adaptacións gráficas do Quixote (1946) e da illa do tesouro (1947). Ilustrou tamén Botafuego « chauffeur» (1921) da condesa de Baillehache, A terra de todos (1922) de Blasco Ibáñez, O home e os animais (1948) de Constancio C. Vigil, entre outros. Facemos un breve e moi superficial achegamento á súa figura dende este post do blog porque este venres ás sete horas na Hemeroteca da man de Alfonso Oliveira e Jose Luis Mateo mergullarémonos xa a fondo no seu traballo nunha conferencia onde se tratarán os seguintes temas:A PRESENZA INVISIBLE – Frascos de Perfume Art Nouveau e Art Decó – Colección Afonso Oliveira
FREDERICO RIBAS e o seu traballo coa Perfumería Gal
A continuación un fragmento do interesante artículo de E. Quintas- Froufe(2012): “A evolución da comunicación publicitaria na preguerra: Análise da obra gráfica de Federico Ribas para Perfumería Gal (1916-1936)”, en Revista Latina de Comunicación Social, 67. A Lagoa (Tenerife): Universidade da Lagoa, páxinas 439 a 469. DOI: 10.4185/RLCS-2012-963: |
" O target ao que se dirixen estes anuncios é principalmente feminino cunha representatividade do 75% (490 pezas) das mensaxes analizadas, o 18% (114 anuncios) diríxense a ambos os xéneros mentres que un pouco representativo 5% está enfocado ao sexo masculino como potencial comprador do produto. O público infantil constituía tamén un obxectivo prioritario ao que se chegaba a través da figura materna ou da doncela como responsables do aseo dos menores. Normalmente, naqueles anuncios que se centran na representación de figuras infantís, a ilustración é tratada con un toque de inxenuidade. A caracterización de os nenos frecuentemente consistía na representación de inocentes e ben nutridos bebés que gozan do seu baño ou xogan con pompas de xabón, ou pola contra, infantes que choran desconsoladamente porque demandan ser aseados co mencionado xabón ( fig. 13). Dende o punto de vista iconográfico, Ribas prefire centrar a atención nunha única figura central (77%, 496 pezas) mentres que os anuncios que presentan dúas figuras supoñen tan só o 15% (93 pezas publicitarias).
Podes ler o artigo compreto neste enlace: La evolución de la comunicación publicitaria: Análisis de la obra de Federico Ribas para Perfumería Gal (1916-1936)
«Auga de colonia anella. Gal» Reprodución fotomecánica, 335 x 255 mm . Ilustración en: A Esfera, 1914. Nalgúns anuncios desta época Federico Ribas amosa á muller nun espazo de intimidade. Ábrenos as portas do seu baño, o seu tocador ou o seu dormitorio, espazo onde terá lugar o uso dos produtos publicitados.
VV. AA.: Federico Ribas, Caixavigo, Vigo, 1991.
Colección Autor Federico Ribas. Afundación.
Visita virtual exposición Red de Bibliotecas de Galicia
https://www.lahistoriadelapublicidad.com/protagonista-312/federico-ribas-montenegro
Ningún comentario:
Publicar un comentario
¡Anímate a participar cos teus comentarios!