Ellsworth Kelly (1923 - 2015, EUA) foi un artista estadounidense que desempeñou un papel clave no desenvolvemento da arte minimalista nos Estados Unidos.
É un dos representantes máis importantes da pintura ¨Color Field¨, o que leva á pintura mínimal.
Kelly é coñecido sobre todo polos seus lenzos dunha soa cor con "formas" que superaban as típicas formas cadradas ou rectangulares.
Adaptando a forma da pintura a idea pintada.
Durante a Segunda Guerra Mundial, Ellsworth Kelly traballou con outros artistas e deseñadores nunha unidade chamada The Ghost Army, crearon tanques inflables, camións de son e transmisións de radio falsas para enganar ao inimigo no campo de batalla, o deseño de camuflaxe na Guerra influíu no desenvolvemento da estética de Kelly.
Estaba interesado no uso da forma e da sombra e na capacidade da camuflaxe para ocultar elementos á vista.
Despois do final da Segunda Guerra Mundial, Kelly estudou na Escola do Museo de Belas Artes de Boston, Massachusetts, máis tarde asistiu á Ecole Nationale Superieure des Beaux-Arts de París, Francia.
Alí coñeceu a outros estadounidenses como o compositor de vangarda John Cage e a coreógrafa Merce Cunningham. Tamén estivo asociado co artista surrealista francés Jean Arp e co escultor romanés Constantin Brancusi. O uso deste último de formas simplificadas tivo un profundo efecto sobre o estilo de desenvolvemento de Kelly.
A diferenza de moitos dos seus contemporáneos, Ellsworth Kelly non mostrou interese en expresar emocións, crear conceptos ou contar unha historia coa súa arte, senón que estaba interesado no acto de mirar.
Traballou en relación co espazo entre a pintura e a persoa que a mira, abandonando as limitacións dos lenzos cadrados ou rectangulares típicos na década de 1960, para usar unha variedade de formas ... Kelly chamounas lenzos con forma. Debido a que só usaba cores brillantes illadas e formas sinxelas, o seu traballo era considerado parte do minimalismo.
Hoxe imos falar máis sobre o seu debuxo, que foi unha peza clave para desenvolver o seu traballo...o modo de mirar.
A obra en papel, son experimentos compositivos nos que Kelly examina as posibilidades expresivas de liña e cor nas súas distintas disposicións.
Sobre o plano, o potencial significativo dos diferentes espesores en liñas horizontais ou verticais (estas teñen que ser algo máis rotundas, xa que en relación ao horizonte sempre debe esperar unha certa coherencia, ).
O espectáculo desa leve gravidade baixo o que as follas desa pequena magnolia cae é realmente emocionante.
Pódese aplicar claramente ao método de observación minuciosa de Kelly, tan ligado ao exercicio do debuxo.
Na serie de follas de carballo e aguacate, na datura e nenúfares e nas magnolias e ficus, Kelly exhibe un control sorprendente da liña, que avanza a medida que a imaxe medra no acto consciente de mirar.
O artista realizou estes debuxos ao longo da súa carreira, como un xeito de manter o acto de observar activo e lúcido.
Gustoulle o carácter plano das follas vexetais, pero nada tiñan que ver coas súas pinturas ou esculturas abstractas máis alá desa insubordinada ausencia de profundidade.
Kelly nunca nos contaría unha fonte específica da que procedían as súas obras. Preguntáronlle insistentemente se aquilo podía ser un peito ou se ese outro podía parecer un cóbado e el respondeu que quizais, aínda que nunca o tería pensado.
No xeito de debuxar as plantas, non eran nostálxicas, ¨non eran flores bonitas´.
¨ O meu debuxo é mirar directamente aos ollos¨.
Ellsworth Kelly
Renombrado polas súas esculturas e pinturas abstractas a gran escala que celebran a cor pura e a precisión da forma, Ellsworth Kelly tamén creou un corpo substancial de obras máis representativas en papel.
Desenvolvidos en paralelo coas súas obras abstractas, tamén encapsulan a procura continua do artista de forma esencial.
Kelly realizou estudos directos sobre a natureza desde pequenos, ademais da súa fascinación polo debuxo de contorno como estudante, e os debuxos trazados de Pablo Picasso e Henri Matisse nos anos 40 e 50, estes intereses foron fundamentais para o desenvolvemento do seu "suites" de litografías vexetais.
As formas das follas adoitan ser máis predominantes debido á súa sinxeleza inherente.
Algunhas series exploran repetidamente o detalle dunha forma, como a serie de follas de carballo de 1992.
Na súa obra transmite o acto espontáneo de debuxar, as súas habilas liñas simples trazan espazos positivos e negativos, dando como resultado un sutil equilibrio de liña, peso e forma.
Me gusta mucho este pintor. Muy interesante.
ResponderEliminarMagnífica entrada.Los dibujos sencillos a línea pura ma parecen una delicia.
ResponderEliminar