venres, 19 de febreiro de 2021

Novas Adquisicións para a Biblioteca da EMAO. 8 [BIBLIOTECA]

Esta é penúltima entrada no blogue da serie Novas adquisicións... Na que facemos unha relación dos novos títulos incorporados ao noso fondo moderno especializado en arte y oficios artísticos y tradicionais.

 


El arte como oficio / Bruno Munari ; [versión castellana de Juan Eduardo Cirlot y Moisés Puente].-- Barcelona : Gustavo Gili, D.L. 2020

Escrito en 1966, A arte como oficio converteuse no gran ensaio clásico de entre todos os que escribiu Bruno Munari. Este libro é un valioso e singular intento por situar a importancia dos “novos produtores de formas” do mundo contemporáneo en relación coa arte e coa experiencia persoal da nosa vida cotiá.

Repleto de exemplos e referencias á nosa vida diaria, esta obra convídanos constantemente a deternos e a repensar as formas que nos rodean. Desde a visualidade das letras escritas ou debuxadas ata a versatilidade dun material como o bambú, pasando polo valor dunha culler ou uns banzos desgastados polo uso, ou o brutal contraste entre os ostentosos xogos de cubertos europeos e a modestia dos palillos xaponeses, Munari introdúcenos coa facilidade e a sinxeleza dos grandes mestres ás grandes cuestións teóricas das disciplinas do deseño e a creatividade.

 


Art brut : la pulsión creativa al desnudo / Graciela García.-- Vitoria - Gasteiz : Sans Soleil, D.L. 2018 

Nova edición corrixida e ampliada do libro Arte Outsider. A pulsión creativa ao espido, publicado por Sans Soleil Edicións en 2015.
O concepto de arte outsider designa ás creacións xurdidas á marxe das academias e o mercado da arte, en contextos de exclusión e marxinalidade. Nun momento de crecente sensibilidade por estas manifestacións en España e ante un panorama bibliográfico escaso, Graciela García expón un percorrido interrogándose sobre os procesos creativos destes persoas que crean en gran medida despreocupados das expectativas dos demais.
 
 
 
 
Escritos de arte de vanguardia : 1900-1945 / [recopiladores] Ángel González García, Francisco Calvo Serraller, Simón Marchán Fiz.-- Madrid : Istmo, 2020
 
Ao longo da historia da arte, os períodos de transición caracterizáronse sempre por un notable incremento na produción teórica dos artistas, cuxos argumentos se convertían así nunha das fontes máis seguras para explicar o porqué desas crises, as súas orixes e o seu proceso de desenvolvemento. A ruptura cos sistemas de representación tradicionais que ao redor de 1900 emprende a vangarda artística constitúe, pola brusquidade e radicalidade con que levou a cabo, un magnífico exemplo: manifestos, cartas, declaracións, panfletos, tratados e testemuños de todo tipo pretender dar conta das razóns que animaban aos seus executores, e esgrimen os argumentos con que as distintas faccións da vangarda histórica opuxéronse entre si ou estableceron alianzas fronte a inimigos comúns.  
Explicar e combater son os dous obxectivos principais que a vangarda persegue nos seus escritos; escritos que día a día nos van descubrindo aspectos mal coñecidos ou practicamente ignorados da historia da arte moderno, pois eses mesmos escritos son tamén día a día rescatados do esquecemento en que estaban.
 
 
 
 
Expresiones de la locura : el arte de los enfermos mentales / Hans Prinzhorn ; traducción de María Condor.-- 6ª ed.-- Madrid : Cátedra, 2020

O poeta Paul Éluard describiu "Expresións da tolemia" como "o libro de imaxes máis belo que existiu". O seu autor, Hans Prinzhorn, foi poeta amateur, músico, debuxante afeccionado, historiador da arte, filósofo e psiquiatra. A súa personalidade entusiasta vese reflectida no texto, que ten o seu correlato na configuración dunha gran colección de obras que veñen de manicomios de todo o mundo. Desde a súa publicación en 1922, o volume fascina a artistas como Paul Klee, Max Ernst, Pablo Picasso ou Salvador Dalí: algúns o consideraron un dos mananciais secretos de onde beben as vangardas. Trátase, ademais, dun dos primeiros textos en realizar unha análise artística de pezas realizadas por "tolos", e resulta fundamental para a posterior configuración de categorías como o "art brut" ou o " outsider art". 
Entre as súas páxinas aparecen relatos de persoas que pintan sobre papel hixiénico ou esculpen con faragulla de pan. O libro é tamén a historia da irrefreable necesidade creadora do ser humano, a pesar de todo, e nas circunstancias máis adversas.
 
 
 
 

Grandes mujeres artistas.-- Londres : Phaidon, 2019

Este libro conta historias de máis de 400 artistas que abarcan 500 anos: a máis antiga, Properzia de Rossi, naceu en 1490 en Bolonia, a máis nova, Tschabalala Self, en 1990 en Harlem. Nova York. Este libro é o froito de varias décadas de exhaustivo traballo de investigación sobre todas as artistas obviadas pola historia, ademais dunha homenaxe á persistente creatividade da muller no mundo actual.
Inclúe mulleres históricas que foron artistas de gran éxito nas súas propias vidas, pero que logo foron excluídas dos relatos escritos nos séculos seguintes, como Angélica Kauffman, Judith Leyster e Artemisia Gentileschi. As artistas organízanse da Á a Z por apelido para que os lectores poidan orientarse facilmente.
 

Ningún comentario:

Publicar un comentario

¡Anímate a participar cos teus comentarios!