Os primeiros artistas gravadores da madeira e as súas alucinantes estampas
Estampa do libro Crónica de Nüremberg |
Xilografía a dobre páxina da Crónica de Nüremberg |
Foi publicado en 1493 por Hartmann Schedel, físico e humanista alemán de Núremberg. Tivo dúas versións: unha latina e outra alemá; calcúlase que se fixeron entre 1400 e 1500 copias en latín e entre 700 e 1000 en alemán.
1809 xilografías talladas en matrices de madeira por Michael Wolgemut e Wilhelm Pleydenwurff.
Primeira idade: desde a Creación ata o Diluvio universal.
Segunda idade: de Noé ata o nacemento de Abraham.
Terceira idade: de Abraham ao reinado do Rey David.
Cuarta idade: de David ata o desterro a Babilonia.
Quinta idade: de Babilonia ao nacemento de Cristo.
Sexta idade: do nacemento de Cristo ata a época actual (ano 1490).
Sétima idade: vista do fin do mundo e do Xuízo Final.
Este marabilloso libro pódese ver na Academia De San Fernando en Madrid.
É así como artistas como Alberto Durero (1471-1528), Aldegrever, Pencz, Altrforfer, Solís, os Hopper, os irmáns Beham e Jost Amman, elevaron a xilografía á categoría de arte.
Alemaña converterase así no centro dos gravadores en madeira que, virtuosos nas súas tallas, os chamados “Formenscheider” (Talladores de madeira), fornecerán de imaxes a todos os editores de Europa.
Crónicas de Nürnberg
Enlace o catálogo e texto completo
Ningún comentario:
Publicar un comentario
¡Anímate a participar cos teus comentarios!