Os comezos da xilografía en Europa
O centurión e dous soldados, cara a 1370, matriz de nogueira tallada. Descuberta en 1899 en Francia. Esta imaxe representa unha crucifixión |
Se no anterior post falabamos das primeiras xilografías e como comezaron a realizarse en Oriente, nesta entrada imos centrarnos en como esta arte chegou a Europa e comezou a afianzarse como unha importante ferramenta predecesora dos libros, e por tanto como foi fundamental na transmisión do coñecemento e precursora da imprenta.
San Cristobal, 1423 |
Aínda que as pezas máis antigas das que se ten referencia en Europa de tacos xilográficos estaban destinados á estampaxe de teas, ímonos centrar na xilografía como o primeiro sistema inventado para reproducir imaxes por impresión en papel.
As primeiras estampas coñecidas en Europa para a súa reprodución seriada en papel non podían ser outras que imaxes de Santos, imaxes que a igrexa que exercía o poder naqueles tempos utilizaba para o adoutrinamiento do pobo, para guiarlo polo bo camiño e asegurarse mediante o medo que non se desviarían da senda marcada. Así nos atopamos con aquelas primitivas imaxes seriadas de santos. A máis antiga da que se conserva a súa matriz é "o centurión e os dous soldados" datada cara a1370, e tallada nunha madeira de nogueira. Outra das máis antigas que coñecemos é a que representa a figura dun san Cristovo cruzando un río levando ao neno Xesús aos ombreiros, datada en 1423. Conta a lenda que un xigante cananeo tras a súa conversión ao cristianismo, era o encargado de cruzar a viaxeiros un perigoso vao levándoos sobre os seus ombreiros; ao cruzar a un neno chamoulle a atención o seu gran peso, o neno reveloulle que era Xesús e que levaba sobre él o peso dos pecados do mundo. Alí bautizou ao santo e encargoulle a tarefa do adoutrinamiento. Cristovo provén do grego Christóforo e significa portador de Cristo.
Naipes do Século XIV. Cartas de xogo XIII, xilografía |
Da folla solta ao libro só había un paso, coa chegada cara a 1430 prodúcense os primeiros libros xilográficos en Holanda e Alemaña.
Pero o traballo da xilografía en relación co libro permitiu que se comenzase a realizar de maneira máis rápida o traballo de copistas e ilustradores, de maneira que se puidesen realizar copias dos manuscritos con maior celeridade. Pero este será tema para outra entrega.
Bibliografía e enlaces
Grabado en madera, Walter Chamberlain. Ed. Blume
La impresión como arte, Ann dÁrcy Hughes - Hebe Vernon- Morris. Ed. Blume
Ningún comentario:
Publicar un comentario
¡Anímate a participar cos teus comentarios!