Crisóstomo Martínez (Valencia, España, 1638- Flandes,1694) foi gravador e tamén traballaba coas imaxes microscópicas. Fixo gravados ao buril para realizar un atlas anatómico; aquí un exemplo:
Esqueletos e ósos, cara a 1680-1694, augaforte, Biblioteca Nacional de España. |
E seguindo coas pinceladas históricas de inspiración para realizar o exercicio proposto de estampa botánica, hoxe veremos algúns gravadores botánicos e como ao longo do século XVII vaise abandonando a técnica xilográfica para traballar coa calcográfica.
Emanuel Sweert (1552, Zevenbergen - 1612, Ámsterdam), foi un pintor, ilustrador e horticultor neerlandés, destacado pola súa publicación de 1612, en Frankfurt de Florilegium Amplissumum et Selectissimum.
Sweert viviu nunha época en que plantas novas de todo o mundo se introducían a Europa a través de mercantes holandeses, ingleses e franceses. Para satisfacer o crecente interese en exóticas plantas, as ilustracións botánicas acharon de súpeto un lugar na produción de catálogos dos viveiros. Sweert preparou o seu Florilegium como guía dos seus preciosos stocks para a "Feira de Frankfurt de 1612". Os seus gravados, que representaban a uns 560 bulbos e flores, eran de Florilegium de Johann Theodore de Bry, que á súa vez se baseaba no de Pierre Vallet. Os seus atractivos bulbos representados provocaron gran popularidade, dando lugar a seis edicións da obra entre 1612 e 1647.
Sweert viviu nunha época en que plantas novas de todo o mundo se introducían a Europa a través de mercantes holandeses, ingleses e franceses. Para satisfacer o crecente interese en exóticas plantas, as ilustracións botánicas acharon de súpeto un lugar na produción de catálogos dos viveiros. Sweert preparou o seu Florilegium como guía dos seus preciosos stocks para a "Feira de Frankfurt de 1612". Os seus gravados, que representaban a uns 560 bulbos e flores, eran de Florilegium de Johann Theodore de Bry, que á súa vez se baseaba no de Pierre Vallet. Os seus atractivos bulbos representados provocaron gran popularidade, dando lugar a seis edicións da obra entre 1612 e 1647.
Basilius Besler (1561 – 1629) foi médico, farmacéutico e botánico alemán, recoñecido polo seu traballo Hortus Eystettensis, que que foi un xardín botánico que se creou no período renacentista baixo o bispo Johann Konrad von Gemmingen quen ademais encargoulle realizar un libro onde se recollesen todas as especies botánicas.
Besler contou coa asistencia do seu irmán e un grupo de cualificados debuxantes e gravadores xermanos como Sebastián Schedel e Wolfgang Kilian. Kilian e o seu equipo inicial fixeron os gravados en placas de cobre, pero despois da morte do bispo, ao mudarse as súas operacións a Nuremberg, formouse un novo equipo de gravadores, entre os que se atopaban Johannes Leypold, Georg Gärtner, Levin e Friedrich van Hulsen, Peter Isselburg, Heinrich Ulrich, Dominicus Custos e Servatius Raeven.
O traballo recolle 367 calcografías de 54x42 cm e imprimíronse 300 copias.
O traballo, en xeral, reflicte as catro estacións, mostrando en etapas a primeira floración e frutificación. "Inverno", escasamente representada con apenas sete gravados. "Primavera", era unha estación abundante con 134 gravados ilustrando 454 plantas; e "Verán", en pleno apoxeo, mostrou 505 plantas en 184 gravados. "Outono" pechou o traballo con 42 pranchas de gravado e 98 especies.
Caltha palustris flore. Hand colored print. From 'Hortus Eystettensis' |
Basilius Besler, Hortus Eystettensis, Nuremberg 1613. Ouvrage illustré de botanique sur papier. Bibliothèque de l'Université de Liège, Wiki Loves Art, Liège, Belgique |
Pierre Richer de Belleval ( 1564- 1632) foi un médico e botánico francés. En 1598 publica un catálogo de especies contidas no xardín botánico de Montpellier:
Daniel Rabel foi un pintor, gravador, miniaturista, botánico e ilustrador. Era o fillo de Jean Rabel, que era artista oficial na corte de Enrique III. Rabel foi empregado por primeira vez como retratista por Marie de Medicis, a segunda esposa de Enrique IV de Francia. Entre os seus traballos botánicos destaca Theatrum florae.
Lilium martagon de "Theatrum florae" (1624) |
Daniel Rabel tamén era coñecido polos seus debuxos e gravados para ballets e teatro:
Daniel Rabel. Diseños para la “entrée des Hocricanes et des Hofnaques» del “Gran Ballet de la viuda Billebahaut” (febrero 1626), Biblioteca Museo de la Ópera, Paris |
Entrée du Grand Can et de ses suivants |
Giovanni Battista Ferrari (1584-1655) en 1633 publica The florunm cultura gravado en pranchas de cobre:
Sitriatus amalphitanus, ilustrado en 'Hesperides, 1646, por Ferrari |
Invernadero de citrus, ilustrado por Ferrari |
Johan Nieuhof (1618 – 1672) era holandés e escribiu sobre as súas viaxes a Brasil, China e India
Antique Copper Plate Published 1682, Amsterdam for "Gedenkweerdige Brasiliaense zee- en lantreize..." by Johan Nieuhof. |
Abraham Munting (1626 - 1683) foi un médico, botánico e profesor neerlandés.
Cyclamen purpurascens Mill. - 'Flore Carneo' |
e
Phytographia Curiosa: Lapathum Sativum Antiquorum
|
Excerpts from the pages 38, 39 and plate 7 from Nova Plantarum Americanum Genera by Charles Plumier (Paris, 1703) describing the genus Magnolia. |
Só son algúns exemplos que espero vos sirvan para o exercicio, recordade: data de entrega 12 de xuño!
Ánimo, saúde e moita tinta
scientiaportal.wordpress.com
Ningún comentario:
Publicar un comentario
¡Anímate a participar cos teus comentarios!