Demasiado irreverente, innovador, a creación total. Concibido pola Wiener Werkstätte, unha cooperativa de artistas fundada polo arquitecto Josef Hoffmann e o artista Koloman Moser, con textos de Peter Altenberg, lucía un deseño transgresor que marcou a transición da Secesión ao expresionismo en Viena, na que se implicaron Gustav Klimt e Oskar Kokoschka. Só o bar estaba decorado cun mosaico de 7.000 azulexos de maiólica obra de Bertold Löffler. En 1913, seis anos despois da súa apertura, cumpríronse as expectativas. Afundiuse na bancarrota e pechou as súas portas. Algo máis dun século despois, un equipo de 50 persoas traballou para recrear ese bar peza por peza e expoñelo como unha obra de arte nun dos museos máis prestixiosos do mundo, o Belvedere de Viena.
Para armalo só dispoñían dunha fotografía de 1908 e en branco e negro (dun local que era unha orxía de cor). “Atopámonos con outro problema. Algúns esmaltes para as cores vermella, amarela e laranxa da cerámica contiñan chumbo e uranio e eran moi brillantes. Hoxe o traballo con estes metais está prohibido. Toda a sala é unha interpretación”, explica Cosima Rainer, directora do arquivo da Universidade de Artes Aplicadas de Viena, mentres sinala dous azulexos cunha figura barbada escondida: “Cremos que é un retrato de Peter Altenberg”. O Fledermaus é un dos cabarés, cafés e clubs que rescatou Into the Night, no Belvedere e a Orangerie. A exposición mostrou como estes espazos marxinais, alleos á academia, convertéronse en lugares de experimentación e tráfico de ideas. Máis que artistas frecuentando bares, trátase de mostrar a artistas construíndo bares.
Que bonita entrada Miguel, me ha encantado el mosaico tan colorido y vital
ResponderEliminarGústame moito, que información máis interesante.
ResponderEliminarMoi bo, Miguel . Xa molaba seguir a estela destas xentes que experimentaban e traficaban coas ideas. Grazas
ResponderEliminar