luns, 20 de abril de 2020

Entrevista a Elena Ferro [Coiro]

Hoxe rompemos o confinamento para facer unha escapadiña ata Merza, ó norte da nosa provincia, para coñecer a Elena Ferro, zoqueira e Premio Nacional de Artesanía 2019.

-¿Como empezaches no coiro?-Empecei a traballar no coiro dende pequeniña, xa que o noso taller zoqueiro é familiar, no 1915 comenzou meu avó, continuou miña tía Agripina e meu pai Alfonso, e eu xa me criei entre zocos e retrincos de coiro.

-¿Que ten o coiro que non teña outro material?-Para o meu pensar o coiro é un material moi versátil que permite facer pezas ríxidas e flexibles, moi transformable.
-¿Dentro das técnicas que coñeces, cal é a túa favorita?-Gústanme todas.

-¿Que peza tes ganas de facer e aínda non fixeches?-Sempre teño cousas novas por facer, pero levo anos cun proxecto de reciclaxe de retrincos que non me sae da cabeza.

-¿Que consello lle darías a alguén que está a empezar?-O meu consello sería que experimente moito, e gozar dos resultados.

-¿Tes algunha ferramenta especial?-A miña ferramenta máis querída é de meu avó, ao que non coñecín, xa que faleceu antes de eu nacer.

-¿Tes algún referente no oficio que consideres como inspirador?-Os meus referentes máis importantes son miña tía Agripina e meu pai Alfonso no oficio de zoqueira, e no traballo do coiro é Ramón Rappa de Lugo, coñézoo dende pequeniña e sempre foi moi xeneroso ensinándome, ademais de ser un gran artesán do coiro.









Elena Ferro
Merza-Vila de Cruces
http://elenaferro.com/
info@elenaferro.com


Ningún comentario:

Publicar un comentario

¡Anímate a participar cos teus comentarios!