Esta nova proposta de exercicio é para tódolos grupos,
é un exercicio de deseño, composición e creación con papel,
para o cal imos explorar as posibilidades que nos ofrece a acumulación de elementos e o ritmo visual.
Aneis de prata de Ute Kolar |
Cadencia producida polo ordenamento de elementos diferentes, implica unha sucesión ou repetición transmitindo tamén a sensación de movemento.
Colar de Sam Tho Duong. Prata oxidada e perlas. |
Acumulación
É o agrupamento de elementos dentro dunha composición seguindo unha orde, un ritmo,
interactuando e relacionándose entre eles e coa súa contorna.
O elemento repetido pode ter pequenas diferenzas de cor, tamaño, forma, etc.
As variacións dun mesmo elemento posúen un atributo común
e baséanse en similitudes de forma, tamaño, textura, cor, ton, etc,
xeran unha unidade, achegan textura e transmiten sensacións visuais.
Estes elementos da creación artística son un recurso habitual que forma parte da creación compositiva en moitas pezas de ourivaría.
Algúns artistas fan deles o seu modo de expresión, como é o caso de Junko Mori,
da que falamos no artigo anterior que podedes consultar AQUÍ.
Pezas de Junko Mori |
PROPOSTA DE EXERCICIO
Ritmo e acumulación
Observando o traballo de Mori e o modo de crear desta artista ocorréuseme que podíamos
construír unha peza libre; non ten por que ser unha peza de xoiaría, pode ser un obxecto escultórico, empregando como material o papel.
Materiais:
- Papel, de calquera tipo, branco ou de cor.
- Tesoira ou coitela para dar forma ao material.
- Pegamento universal, de barra ou o que teñades, para unir os distintos elementos.
Tedes que cortar elementos básicos similares e repetidos,
que poden ser dun mesmo tipo ou de varios tipos distintos,
que se irán unindo entre eles ou a unha base para xerar esa composición volumétrica.
Imos crear improvisando, engadindo elementos, cubrindo toda a superficie,
hai que lograr ese horror vacui.
Construín como exemplo esta pulseira toda chea de elementos;
empreguei tres clases de formas, que repetín con lixeiras variacións de tamaño e forma.
Non é a primeira vez que pido crear unha peza con papel, na proba de acceso para o curso extraordinario requiríase a construción dunha pulseira que tivese elementos volumétricos
totalmente construída con papel, e como ferramentas tesoira e pegamento.
Aínda que o obxectivo neste caso non era o seu paso ao metal,
algunhas delas chegaron a materializarse con éxito durante o curso,
e vouvos pór como exemplo unha delas que tamén xoga coa repetición e a acumulación,
e a pulseira de Henar Quintas.
O bosquexo en papel era unha banda á que se unían parellas de mans perpendiculares
que enchían toda banda arredor do brazo.
Desa idea inicial Henar decidiu construír unha estrutura ríxida de prata
con forma de escaleira, a ela uníronse mans de prata e de coiro cru tinguido,
ensamblándoas por remache a unhas charnelas,
todas con mobilidade de esquerda a dereita,
creando un efecto de aplauso.
É unha pulseira moi orixinal e divertida,
que está moi ben pensada e construída,
a idea é xenial.
Pulseria de prata e coiro cru tinguido. Henar Quintas. |
pulseira, colar, pendentes, etc.
Xa sabedes que podedes enviar as imaxes das vosas obras ao correo
sandra.dejesus@vigo.org
Moitas grazas ;D
Que bonita proposta.
ResponderEliminarMoitas grazas ;D
EliminarUn exercicio moi interesante son estupendas as propostas que fas.
ResponderEliminarMoitas grazas ;D a min encantanme as de encaixe penso que ainda que parezan especialidades moi afastadas, temos moito en común.
Eliminar